Andermans Zaken van Kamal Kharmach. Een fantastisch programma! Zo eentje waar ik zelf enorm veel van opsteek. En ik durf te wedden: jij wellicht ook. En afgelopen week werd het voor mij extra interessant.
Aan de beurt was Ruth, bezielster van biobloemenboerderij Lent. Wonderschone missie, fantastische passie, oneindig veel enthousiasme. Ik werd helemaal warm bij het zien van hoe bezield ze was.
In haar traject met Kamal Kharmach ging ze langs bij Unizo, waar coach Bavo Goos haar tips gaf om haar social media te verbeteren. Want, zo zie Kamal, ‘Alles staat of valt met een goeie post‘. Drie belangrijke tips kreeg Ruth. En je raadt het vast: de eerste ging (uiteraard 😉 ) over de kracht van een goed beeld.
Volgens Bavo heeft een goeie socialmediapost drie essentiële kenmerken.
1. Een krachtig beeld
2. What’s in it for me? De klant leest en denkt: wat heb ik hieraan?
3. Een call-to-action. We moeten mensen oproepen om iets te doen en actie te ondernemen: een website bezoeken, inschrijven voor een workshop, overgaan tot een aankoop.
Het bevestigt eigenlijk waar ik zelf ook al lang van overtuigd was (ah ja, fotograaf en zo, hé 😉 ): een goeie foto is zò belangrijk voor je social media, maar ook voor je website, of pakweg een folder, e-book of zelfs visitekaartje. Want het is het eerste wat jouw potentiële klant ziet, het is de eerste trigger om iemands aandacht te trekken. Denk zelf maar eens aan een krantenartikel, of een artikel in een tijdschrift: de foto is, samen met de titel, een van de eerste twee dingen die je bekijkt. Pas daarna besluit je om de pagina verder te scannen en al dan niet te lezen, of verder te scrollen of bladeren.
Wil jij dus graag beelden die niet alleen de aandacht trekken, maar ook helemaal passen bij jou én bij jouw bedrijf? Boek dan hier jouw fotoshoot personal branding.