5 redenen waarom een personalbrandingfotoshoot ook jouw bedrijf kan helpen

Want het gaat om meer dan alleen maar portretten maken!

1. A picture is worth a thousand words

We leven in een visuele wereld. Instagram, Pinterest, TikTok: het draait allemaal om beelden. Doe daar nog een website bij die niet alleen goed werkt, maar er ook extra goed én persoonlijk uitziet, en je trekt al snel de aandacht van potentiële klanten. Denk aan je sociale media en je website als manieren om een goeie eerste indruk te maken. En hoe beter die indruk, hoe meer kans dat iemand blijft plakken en je merk/bedrijf beter wil leren kennen.

2. Een persoonlijk verhaal

Weet je wat jouw bedrijf anders maakt dan alle andere bedrijven? Jij. Jij bent uniek, en jij zorgt ervoor dat jouw bedrijf niet is zoals eender welke andere onderneming. Niemand vertelt hetzelfde verhaal, of heeft dezelfde doelen of talenten als jij en jouw bedrijf. En net omdat brandingfotografie op maat is van jouw bedrijf, en past bij jouw logo en jouw brandingkleuren, zullen jouw afbeeldingen uniek zijn. Jouw foto’s zullen je verhaal dus extra in de verf zetten.

Foto van schoonheidsspecialiste die klant maquilleert. Personalbrandingfotografie
Foto: Lies Van Kelst

3. Meer dan portretfoto's

Brandingfoto’s zijn meer dan alleen portretten. Ze brengen ook jouw creatief proces in beeld, laten je werkomgeving zien en tonen waar jouw merk voor staat. Tijdens zo’n brandingshoot breng ik dus niet alleen jou in beeld, maar ook alle aspecten waar jouw bedrijf voor staat. Van je favoriete producten tot een blik achter de schermen, van detailfoto’s tot een feestfoto (want hey, we hebben vroeg of laat allemaal wel iets te vieren). En uiteraard maak ik ook mooie lifestylefoto’s van jou.

4. Altijd de juiste beelden

Foto van schoonheidssalon.
Foto: Lies Van Kelst

Je Instagrampagina onderhouden is vaak een hele opgave. Dat weet ik, en dat begrijp ik maar al te goed. Maar dat kan een pak makkelijker dankzij jouw persoonlijke fotocollectie. Zo heb je immers altijd het juiste beeld voor je Instagrampost, je website, je Facebookpagina of je e-book. Bovendien trekt een beeld veel meer de aandacht dan tekst. Ons brein kan een beeld immers makkelijker én sneller verwerken dan een geschreven woord – zo’n 60 000 keer sneller. Say whuuut?

5. Vertrouwen bouwen

Herhaling. Herhaling. Herhaling. Zei ik al herhaling? Want door jezelf te laten zien als vrouw (of man) achter het bedrijf, krijgt je bedrijf een gezicht. Op je social media, in je e-mailhandtekening, op je visitekaartje, op je website. Potentiële klanten raken vertrouwd met je, en krijgen meer en meer vertrouwen in je – ook al hebben ze je misschien nog nooit ontmoet. Je toont, naast wat je verkoopt of wat je doet, ook wie je bent. En die connectie, daar zijn klanten meer en meer naar op zoek: ze willen niet alleen jouw merk leren kennen, maar ook jou.

Foto van make-up artist die uitleg geeft over make-up aan klanten tijdens workshop.
Foto: Lies Van Kelst